deanontheroad.reismee.nl

Day 8 Rakvere castle

Vandaag een unicum! Kwart voor acht aan de koffie, half negen lag ik in het zwembad! Het wordt waarschijnlijk veel autorijden vandaag dus de beweging vooraf kan ik wel even gebruiken.
in tegenstelling tot voorgaande dagen, waar ik meestal einde dag een plons nam, heb ik deze ochtend op een verloren Aziaat en een vader met klein kind na, het bad bijna voor mij alleen. Wat heerlijk om in deze rust mijn kilometertje te zwemmen.
Even na negen ben ik klaar, maak ik Deen wakker, snel ontbijten en gaan met de banaan. Buiten schijnt de zon. En die is behoorlijk warm. Maar de wind daarentegen is koud. Het voelt eigenlijk meer alsof je in de herfstzon loopt. Het is wel weer waar je blij van wordt en waarbij het lekker is om buiten te zijn. De voorspellingen geven onweer op dus we gaan zien wat we vandaag voorgeschoteld krijgen,

Ons plan is in ieder geval om richting het oosten te gaan. Rakvere en Narva staan op de wensenlijst!. 11.15 uur staan we bij Green Motions om onze bolide, een Kia Picanto, af te halen. 11.30 Zijn we en route.
De lucht is nog steeds blauw met heel veel witte wolken. Maar ver voor ons zien we her en der een grote donker grijze wolk hangen. We hopen dat we voor de eventuele bui in het kasteel zijn.

En dat lukt…

We halen een ticket, moeten dan nog een paar schapen voorbij die we erg lief vinden. Net zo als het vroeger was, zeggen we tegen elkaar. Wat leuk dat ze de dieren zo los laten lopen.

De ram vindt het wat minder gezellig om geaaid te worden dus zodra hij de aanvalshouding inneemt besluiten we door te lopen naar de ingang.
uiteindelijk blijkt dat de schapen helemaal niet hier horen te lopen maar domweg uitgebroken zijn. De eigenaar komt ze halen, :)

Bij binnenkomst vragen ze om een pin op de landkaart te spijkeren in het land of de plaats waar je vandaan komt. Dat doet Deen wel even.


De opzet van het kasteel is leuk gedaan. Het leven van toen wordt nagebootst evenals de taverne Schenbergi.

We nemen een lunch en besluiten door te gaan naar Narva. Rakvere zelf is niet veel bijzonders. Maar het kasteel en de taverne zijn een prima lunch stop voor onderweg.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!