deanontheroad.reismee.nl

Half zeven uit het nestje, 1.5 km lopen en weer terug. En dat voor ...

... slechts 1 minuut vlag hijsen aanschouwen waarbij de eerste regel van het volkslied wordt gespeeld!

7:23 gaat vandaag de zon op. Last day last change dus half zeven riep de wekker ons en rolden we uit ons bed. We schoten in de kleren. Voor ons gevoel maakten we enorm haast, maar toen ik op mijn horloge keek op het moment dat we het hotel uitliepen bleek het al 3 over 7.

Over de keien door de stille straten van Tallinn lopen we met enige vaart richting het parlementsgebouw.

Het is heerlijk fris. Buiten de winkelstraat ligt er her en der ijs en/of sneeuw aan de zijkant van de straten. Het doet een beetje denken aan een wintersportvakantie. Met je muts en wanten aan, de frisheid op je neus en nog schemerig. Gezellig!

Deen is opgelucht wanneer we ruim op tijd blijken te zijn. Geduldig wachten we af tot het 23 minuten over 7 is.

Een mooie zonsopgang zullen we niet zien want het is zwaar bewolkt en goed mistig.. Maar maakt niet uit. Voor Deen telt enkel dat hij het hijsen van de vlag kan zien.Klokslag 7:23 start het volkslied en zien we de vlag omhoog gaan. Op de video die ik maak zie ik dat we exact 60 seconden hebben gefilmd. Ben inmiddels al 50 minuten in touw voor een activiteit die in totaal 1 minuut heeft geduurd. Anyway, met een smile on his face loopt Deen door de straten van Tallinn weer terug richting hotel.

# zonder vlag"

"Met vlag"

Ruim voor acht uur zitten we aan het ontbijt. Daarna loop ik mijn trainingsrondje en duikt Deen nog even terug in bed. Om 9 uur zitten we in de Wellness. Dat is echt genieten zeg. Heerlijk. Het zit op de bovenste verdieping dus vanuit het bubbelbad zie je de torens van de oude stad.

Het KGB museum hebben we afgemeld. Terwijl ik de kamer ruim en de check uit doe duikt Deen vast het occupatiemuseum in. Minder indrukwekkend dan die in Riga maar hij vindt het de moeite waard. We spreken rond twaalf uur af bij de Alexander Levski Kathedraal vanwaar we samen richting het Estonia Historisch museum lopen.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!