deanontheroad.reismee.nl

Day 11 Haapsaluu

Gistermiddag als doorreismoment gebruiken vanwege de vele regen bleek een goede zet. Ondanks we het allebei nog steeds jammer vinden dat we niet konden genieten van Parnu. Next time!

Na aankomst in ons kuuroord, waarna een dutje, was het het rond zevenen eindelijk droog. We twijfelden. Zwemmen? Of het dorpje? We kozen het laatste. We lopen de kamer uit en zien eigenlijk alleen maar ouderen in badjas rondschuifelen. In de lobby zien we twee oudere wat corpulente dames naast elkaar aan een tafeltje zitten die samen in stilte stoïcijns naar het tv scherm staren waar een stilstaand beeld van de massage- en schoonheidssalon te zien is. De dames maken er overduidelijk een bonteavond van. We kijken elkaar aan en vragen ons af of wij wel een juist hotel hebben geboekt. Moeten er ook wel een beetje om lachen. Effin, we kwamen immers voor de rust dus wat dat betreft zitten we wel goed.

We zoeken het centrum op en komen erachter dat het dorpscentrum waanzinnig leuk is. Gezellige oude en gekleurde huisjes, diverse tavernes, een mega ruïne die heel prominent aanwezig/zichtbaar is, en zodra je het plein afloopt sta je aan de promenade aan zee. Alles in tijd achter gebleven maar zo te zien is dat bewust zo gelaten. Geen spatje modern te bespeuren maar wel veel sfeer. Deen zegt helemaal blij te worden van Haapsaluu. Mooi. Ik wordt er ook blij van. Helemaal gezellig hier. We duiken een restaurantje in en na het eten pakken we in het hotel nog een drankje en nemen die mee naar het strand. We genieten van het laatste beetje licht en uitzicht en zodra het echt donker wordt rollen we ons bedje in.

Gemma

Gisteren 25 juli,jullie 2 kaarten ontvangen Ik geniet van jou
uitvoerig reisverslag en hoop dat
Jullie verdere reis naar wens
Verloopt.veel liefs van Gemma