deanontheroad.reismee.nl

Via Tallinn door naar Riga

Gisteren einde dag waren we niet uit de Spa en het zwembad weg te slaan. Wat was het heerlijk. Na het badderen, dobberen en relaxen zijn we richting dorpje gegaan waar we bij Herman een heel goed maaltje hebben genuttigd. Sinds we in Estland zijn hebben we nog niet zo lekker gegeten. wat een verwennerij. Echt top.

Na het eten genieten we allebei van een heerlijke avondwandeling met mooie uitzichten en een bezoekje aan de uitkijktoren, waar ik met coaching van Deen vanwege mijn hoogtevrees helemaal in de top ben gegaan. Wel met wat trillende beentjes maar het uitzicht was super.

“ halverwege de uitkijktoren. Maar ik ben echt helemaal in de top geweest!”

En het Tjaikovski bankje mag natuurlijk niet vergeten worden.De componist is in Rusland geboren en ook daar gestorven. Wat de reden precies is dat dit bijzondere bankje hier in Estland staat is mij nog niet helemaal duidelijk. Overdag schijnt er bij het bankje ook Tsjaikovski muziek gedraaid te worden. Maar het is nu avond dus helaas pindakaas.

Na terugkomst in het hotel hebben we een plan gemaakt voor de laatste paar dagen. We doen echt veel leuke dingen maar willen zo langzamerhand ook aan de weg terug naar huis denken. We besluiten na het inleveren van de auto in Tallinn de Luxebus te nemen naar Riga en vanuit daar zondag de 30e terug te vliegen. Dan hebben we er twee week op zitten, veel gezien, veel gedaan en is het mooi geweest.

We zijn tot laat aan de slag geweest met zoeken en boeken van doorreis, hotel en vlucht. Een vlucht vanuit Riga naar huis boeken bleek nog wat voeten in aarde te hebben maar het is gelukt, vanaf nu geen gedoe meer met plannen en zoeken naar het wat en hoe. Voor de laatste drie dagen staat er gewoon een strak plan. Hoe zalig is dat.